Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

lørdag 28. mai 2011

Snart sommer nå :)

Da var vi altså kommet nesten til slutten av mai måned, og skolen er snart slutt. Jeg er så langt ganske fornøyd med karakterene mine, og selv om det har vært artig å gå på skolen igjen så skal det bli himmelsk godt når siste eksamen er unnagjort :)
Igår kveld satt jeg her og tittet på noen handarbeidssider på fb, når jeg kom over noe interessant. På en side som heter Strikkeverden har de lansert en konkurranse om å gjøre ferdig 10 halvferdige prosjekt man har liggende innen 10. oktober. Så klart jeg ikke klarte å la være å melde meg på, og her er det første prosjektet jeg har valgt å få ferdig:
Et sjal jeg begynte å hekle som en julegave for et par år siden. Nå tenker jeg som så, at hvis det blir ferdig i tide skal hun heller få det i bursdagsgave i juli. Denne konkurransen er en super måte å få ferdig mange av de halvferdige prosjektene som er blitt påbegynt gjennom årene, men aldri avsluttet på et skikkelig vis. Problemet blir jo bare å finne ut hvilke prosjekt jeg vil ha ferdig. Jeg har en del flere enn 10 prosjekter liggende... Jeg har alltid hatt veldig gode intensjoner om at de skulle fullføres, men i kreative øyeblikk blir det gjerne til at jeg lager noen andre, nye mønster og starter på de før det gamle er ferdig... Jaja. Sånn kan det gå. ;)
Tante har 60-års dag på sensommeren, og jeg har fått tips om å lage skjerf eller sjal til henne. (Alt innenfor klessjangeren egentlig, men hun er visst ekstra glad i skjerf.) Så det må vel å skvises inn i denne sommeren full av håndarbeid :)
Har forresten bestemt meg for å ta opp nupereller og nålebinding. Ennå har jeg ikke prøvd meg på disse teknikkene, men jeg SKAL lære meg det med tid og stunder :) Har sett noen kjempefine bokmerker i nuperelle som jeg fikk veldig lyst til å prøve meg på, så nå må jeg bare finne et ledig øyeblikk. :)
Jeg er blitt helt hektet på J. R. Wards bøker i det siste året. Jeg har så langt lest alt som er kommet ut i seriene The Fallen Angels og Den Sorte Dolks Brorskap (The Black Dagger Brotherhood), og synes det er en real pine at jeg må vente nesten et år før neste BDB bok kommer ut! Jeg har jo selvfølgelig den norske versjonen av siste bok å se frem til, men den blir jeg nok kun å kjøpe siden jeg har resten av serien på norsk. Heldigvis er det ikke fullt så lenge til bok 3 i FA kommer ut i USA :) Jeg gleder meg til å kunne bestille den :) Juhu!
17. mai kom og gikk i år, uten at jeg åt hverken pølse eller soft-is. Jeg lagde meg en wok gryte med kylling og ris, og koste meg med 17.mai sendingene på NRK1 jeg :) Selv om jeg hadde på meg en kjole som jeg aldri har hatt på før eller en strømpebukse jeg aldri har fått på meg før, så var jeg ikke ute så noen fikk se disse klærne. Jeg tilbrakte hele dagen inne og bare gjorde akkurat det jeg ville :) Herlig.
Men nå skal jeg legge ut dette bildet av mitt første halvferdige prosjekt som bevis på at jeg faktisk jobber med det, og så skal jeg se på NCIS mens jeg hekler jevnt og trutt videre :)

Ha en fin helg folkens :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar