Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

torsdag 7. juli 2011

Da var sommeren her :)

 Ja, da var de late, lange, solfylte/regnfylte dagene her :) Og så langt i sommer har jeg lært meg både dobbelstrikk:En teknikk som lar meg strikke begge sider av en sak samtidig.

Dette var mitt første forsøk på dobbelstrikking.
Grytekluter. Slik ble den ene siden...











...samtidig som jeg strikket baksiden som ble med motsatte farger. (Ganske stilig. Ikke sant?)










 Jeg hører mange klage på at det er så kjedelig å lage gryteklut nr.2 fordi det er det samme mønsteret om igjen, men hvorfor MÅ de lage det samme mønsteret om igjen?
Jeg gjør det ikke, og er storfornøyd med to ulike grytekluter.











I tillegg til denne dobbelstrikkingen, har jeg prøvd meg på perlebrodering:
Så langt har jeg bare laget et Lighter-etui, men det kommer mer etter hvert. Skikkelig pirk-arbeid, men kjempeartig :) Jeg har såvidt tittet på teknikkene pjoning, nålebinding og tvebinding, men har funnet ut at jeg må få unna en del av de andre prosjektene mine før jeg begynner på noe nytt. I skrivende stund strikker jeg et par "Bibliotek-lester" til meg selv, og hakker iherdig på sengeteppet mitt. Kanskje jeg klarer å få det ferdig i år. Noe som vil si at det bare tok meg 5 år å få det ferdig. Et 5-års prosjekt istedenfor det 10-års prosjektet min mor trodde det kom til å bli ;)
Sjalet jeg holdt på med forrige gang er forlengst ferdig, og jeg har gjort ferdig et heklet putetrekk også. Med andre ord, det minker i haugen med uferdige prosjekter :) Juhu!
Ellers har jeg ikke lagt så store planer for sommeren... Kanskje en tur nordover til Vadsø, kanskje en tur sørover til Åsen i Nord-Trøndelag, kanskje en tur til en helt annen plass. Hvem vet? Jeg tar det som jeg finner det for godt ;)
Plattdansen i år kom og gikk med Vassendgutane som underholdning :)

Utrolig bra musikk, og mange folk møtte opp. Det eneste som var dumt, var at de sluttet å spille allerede kl 01.10. Ellers om årene er ikke musikken ferdig før nærmere 02.00, så der tror jeg det var mange som ble litt skuffet. Eneste grunnen til dette var vel at de spilte i ett fra 23.00 - 01.10 istedenfor å dele det opp i to sett slik det til vanlig blir gjort. Men, men ... Ny plattdans til neste år :)

I går kveld var jeg i et kreativt hjørne, så det endte med at jeg tok fram ark og blyant for å tegne ei bestilling. Venninna mi lurte på om jeg ikke kunne tegne et portrett av sønnen hennes etter et bilde hun har av ham. Dette bildet skal så være på stolsetet til en gyngestol hun holder på å male til ham. Jeg tenker som så at jeg tegner det på papir og fester det med decoupage på stolen når malingen har tørket. Her er resultatet av tegningen:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar