Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

mandag 18. juli 2011

Enda flere ufo'er på vei!

Det er jo kjekt å få unna en del ufo'er, men det hadde jo vært enda kjekkere å få unaa ALLE ufo'ene før man startet på noe nytt. Ikke sant? Ikke for meg tydeligvis. Nå har jeg vært og påbegynt enda flere prosjekt av varierende innslag. Deriblant en toalettrull-holder i perlebrodering. Den kommer det til å ta evigheter å bli ferdig med!

Noe annet jeg jobber aktivt på er denne hesteremsen. Jeg vet ikke hva det kommer til å bli til slutt da... Selv om jeg har en halv plan... Vi får se hva det ender opp som.

 Dette skjerfet husker jeg ikke når jeg begynte på, men garnet er et helvette å strikke med. Det ender vel mest sannsynlig med at jeg rekker det opp og lager noe helt annet.

Jeg har hatt et mellomprosjekt gående i snart fem år. Nemlig å hakke et sengeteppe. Den remsen man ser her er den nest siste, men det kommer sikkert til å ta laaaang, laaaang tid før jeg har fått hakket de 10 siste nøstene...

Jeg begynte svært så energisk på denne duken i kunststrikk, men så ble jeg fri for garn, så dro jeg på ferie, og siden har den blitt liggende. Det er vel 2 år nå i sommer siden jeg begynte på den...

I vinter hadde jeg skikkelig votte-dilla, og jeg tegnet en masse mønster. Bl.a til dette paret, men jeg er litt usikker på fargen... De er inspirert av en bokserie kalt Den Sorte Dolks Brorskap, og alle hovedpersonene har forskjellige farger som er deres.

Jeg syntes også at dette prematur-prosjektet var en fin tanke, så jeg strikket et prematur-teppe som aldri ble helt ferdig...

Slike lappe heklet jeg til en jumper, og nå tenkte jeg at jeg skulle hekle en til, men dette er hva jeg har klart å hekle på like mange år, så jeg får heller lage noe annet av disse.

Jeg heklet en brikke, en løper og et putetrekk med dette mønsteret, og så tenkte jeg at jeg måtte jo nesten ha en firkanta duk også... Mangler 2 tredjedeler av duken ennå. Vet ikke hvor mange år det er siden jeg heklet på dette... Kanskje 5 år siden...

Denne remsen vet jeg ikke om jeg egentlig hadde noen planer for... Synes å huske noe om en tunika... Men også her aner jeg ikke hva det vil bli til slutt. Det er i allefall mange år siden jeg heklet den.

Dette kan jeg med sikkerhet si at er 10 år gammelt. Det var et av prosjektene vi hadde i formingsklassen på folkehøgskolen... 

Denne halvferdige genseren startet jeg på for 2 år siden. Grunnen til at det ble stopp i strikkingen var at jeg dro på sommerferie. Kanskje den hadde blitt fullført hvis jeg hadde holdt meg hjemme? Hvem vet. 

Jeg har faktisk gode forsetter om å fullføre alle disse prosjektene og flere til, problemet er bare at det er så mye annet jeg vil lage i tillegg! Nye idèer som popper inn i hodet, og skyver disse i bakgrunnen... Jaja, det er jo ingenting som haster ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar