Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

mandag 24. september 2012

For en super helg på Strikketreff!!! :D



I helgen var det strikketreff på Bardufoss, og jeg er glad for at jeg meldte meg på :) Fra 11 på lørdag til 15 på søndag kunne man snakke om håndarbeid alt man lystet :) For en inspirasjonskilde! Mange kreative og fantasirike kvinner samlet på ett sted, det kan jo bare bli suksess :) Jeg fikk endelig hilst ordentlig på noen fra Trådsnella/Hjemmet, jeg traff noen jeg ikke har sett på mange år, og jeg fikk endelig lært meg kontstrikk :) Jeg vil absolutt påstå at helgen ikke var bortkastet :) 

Da lørdagsmorgen opprant og jeg endelig skulle få dratt på et strikketreff, var jeg så nervøs at jeg nesten ble dårlig. (Hadde det ikke vært for at jeg visste eksen til broren min skulle dit, så hadde jeg kanskje ombestemt meg med hensyn til å dra...) Men jeg tok på meg mitt beste gameface og gikk inn i bygget. Hvor skulle man sette seg? Det var jo bare masse ukjente folk som jeg ikke helt torde se på. Heldigvis la jeg merke til noen snille damer som gjorde tegn til at jeg kunne sette meg i sofaen innenfor dem, så jeg smilte frosiktig og satte meg inne ved veggen i kråa :)  (Jeg kunne jo ikke sette meg for nært når jeg ikke kjente dem!)  Så det ble min plass på lørdagen. Og jeg fikk strikket en vin-nisse til, heklet opp alle plastposene jeg strimlet opp til heklegarn her i sommer, og lagt opp en Is-skrape vott til, så det var ikke en dårlig plass å sitte der i kroken :) Til lunsj fikk vi en baguett med egg og laks (eller skinke og ost), med salat til, for de som ville ha det. Skikkelig NAM med andre ord :) Og til middag dere! Mmmm, til middag fikk vi Mutita's deilige Thai-mat! (Vårrullene hennes har jeg smakt før, og er noen av de beste man kan få!) Det var innbakte svinebiter, vårruller, en annen innbakt ting (kanskje kylling?), salat, kyllingryte, oksegryte, ris og et par sauser. Dessverre var maten så mektig at jeg ikke fikk smakt på alt før jeg var mett, men det var utrolig god mat :) Til middag og etter middag var det noen som tok seg litt godt i glasset/koppen, og stemningen hevet seg utover kvelden. Jeg overnattet ikke på stedet, og endte opp med å dra hjem i 10-tiden :)  Med lite søvn natten før, så jeg virkelig frem til å krype til køys rundt halv 12.

(Helt borte i kroken kan dere se håndarbeidsveska mi ;)

Søndagen var jeg ikke akkurat våken når jeg måtte opp tidlig igjen, men jeg karet meg opp. Kunne jo ikke gå glipp av denne dagen på treffet! Og heldigvis var all nervøsitet borte denne dagen :) (Jeg trives ikke i ukjente situasjoner). Nå hadde jeg jo allerede vært der, truffet folk og blitt truffet selv, så idag kunne jeg gå med hevet hode og ingen sjenanse i det hele tatt :) Jippi! (Jeg klarte jo selvfølgelig å sovne i bilen på tur til Andslimoen, så jeg var ikke akkurat våken der jeg stabbet meg inn og satte meg). Idag satte jeg meg midt på en sofarekke ilag med de som allerede var oppe og i full gang med dagens håndarbeid :) Jeg så noen strikkerier, noen pjonet og andre heklet :)  Jeg satt i dag med Hanna som jeg har vært så heldig å bli kjent med på Trådsnella og her inne, og vet dere hva? Hun er enda triveligere i virkeligheten :)  Jeg lærte meg en ny måte å strikke hæler på mens jeg satt og så på henne strikke lester, så det skal jeg ha i bakhodet neste gang det blir lestestrikk her i gården :)  Jeg fikk strikket ferdig Is-skrape votten og lagt opp et skjerf i kosteskaftshekling før lunsj, så jeg var godt fornøyd med denne dagen også :) Til lunsj fikk vi atter baguetter, men denne gang kun med ost og skinke + salat til. Ingen egg og laks i dag ;) Og det var helt i orden for min del. Etter lunsj lærte jeg meg kontestrikk fra ei av de andre som var der, og det er jo ikke vanskelig i det hele tatt! :) Så nå tror jeg det kanskje blit noen votter med kontestrikk til jul ;)  Klokka 3 var det over, og alle dro hvert til sitt igjen :'( Det var alt for tidlig over etter min mening, men det blir ikke det siste treffet jeg skal på ;) Det er i hvertfall sikkert :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar