fredag 28. september 2012

Julegavestrikk på høyt plan :)

Så, den siste uka har jeg faktisk hatt riktig døgnrytme :)
Jeg har våknet i halv 10-10 tia hver morgen og fylt dagene med julegave-laging, trening og Radio Norge. Jeg har ikke hørt så mye radio på flere år, men det første jeg har gjort hver morgen denne uken er å sette på radioen på tv'n (For øyeblikket snakker de om en elg i en skolegård) og hatt den på til langt på kveld :)

Mandag strikket jeg en is-skrape vott til av restegarn, men jeg har ikke festet trådene og tovet den ennå så bilde kommer senere ;) (Den skal bli noe slikt som de her):

Tirsdag gjorde jeg ferdig en nissekonfektskål, en treliters vin-nisse, og strikket 2 vin-nissevesker til. (Det var en svært kreativ og energisk dag!) Men disse er heller ikke tovet ennå, så ferdig bilde kommer ikke riktig ennå :) (Konfektskåla og vin-nisseveskene blir slik):

Onsdagen gikk bort til å titte og oppdatere meg på Strikkesida på facebook og andre håndarbeidssider...

Torsdag startet jeg med å finne fram et hesteskjerf jeg begynte å dobbelstrikke i fjor til jul... Jeg har halvveis bestemt meg for å få det ferdig i år til jul istedenfor, men for meg som hater å strikke vrangborder (rett og vrang) er denne dobbelstrikkingen ganske så kjedsommelig. fikk strikket 20 omganger, og skal prøve å få strikket mer i løpet av helgen. Senere på dagen var jeg nedover til Andselv og handlet garn :) Fikk forespørsel fra en venninne av en venninne om jeg kunne strikke en heldress med Marius-mønster på onsdag, så når jeg alt skulle til garnbutikker endte jeg opp med å kjøpe garnet jeg trengte like godt ;) Dumme meg glemte jo helt av knappene som skal være til, så jeg må nok på knappekjøp en av dagene også... Og så fikk jeg kjøpt mer Ullrikka garn på Andslimoen, til flere nisser som skal toves. (Har aldri laget så mange nisser til jul før, og de fleste skal jo faktisk gis bort!)

Fredag... Ja, dagen er jo ikke over ennå, men jeg skal ut og gå tur senere når det blir litt skjømt ute :) Men først skal jeg strikke litt mer på skjerfet, lage fredagspizza og trene etter en DVD fra I Form :) Jeg fikk et blad i posten i dag som het LevBra, og jeg ble så inspirert til å trene når jeg leste det.

Håper dere alle får ei super helg! :)

3 kommentarer:

  1. hej det er rigtig flot dit sjal med heste hvor kan man købe opskriften på den hende for kan ikke finde det over nette håber du kan hjælpe mig Knus Pia

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Pia :)
      Tusen takk for kommentar i bloggen min :) Oppskriften til dette sjalet ligger gratis på Ravelry, og her er adressen dit: http://www.ravelry.com/patterns/library/pferdetuch-fur-kinder-horse-scarf-for-children

      Slett