Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

tirsdag 16. oktober 2012

Tøv og strikk er kjempegøy :)

Jeg har virkelig fått sansen for dette med å strikke og tøve i vaskemaskinen :) Jeg har ikke sydd på øynene og slikt, men her er resultatene så langt :

Isskrape-votter strikket i fritidsgarn og tovet på 40 grader.

Flere Isskrape-votter i Fritidsgarn

Nisse-Vinvesker strikket i Ullrikka garn, tøvet på 40 og 30 grader

Nisse-Vinvesker strikket i Ullrikka og tøva på 30 grader

Vin-Nisse (3-liters) strikket/heklet i Ullrikka og tøva på 30 grader

Nisse-Vinvesker strikket i Ullrikka og tøva på 40 og 30 grader

Nisse-Konfektskåler strikker i Ullrikka og tøva på 40 og 30 grader

Dorull-skjuler Mus strikket i Ullrikka og tøva på 30 grader

Siden jeg aldri hadde strikket eller tøva noe i Ullrikka garn var jeg ikke sikker på hvor mange grader det var best å tøve på, men etter første ladninga som ble tøvet på 40 grader fant jeg ut at det ble for varmt. Tingene ble alt for harde og uformelige. Det var såvidt jeg skulle klare å tre ei vinflaske ned i nisse-vinveskene jeg hadde laget. Så på neste ladning prøvde jeg meg på 30 grader, og det var den perfekte temperatur til dette garnet :) Nå fikk jeg til og med plass til en 1,5 liters brusflaske i Nisse-vinveskene ;) Det blir ikke siste gang jeg strikker og tøver med dette garnet, og jeg tror nesten det blir noen blånisser i neste runde :) 

I går kveld begynte jeg på noen pulsvarmere jeg lenge har gått og tenkt at jeg skulle lage. Elf Clobbers heter de, og slik ser de ut: 

Mønsteret så veldig enkelt ut, men jeg brukte lengre tid på å lage en enn jeg hadde trodd. Jeg skal strikke/hekle den andre i dag, og kanskje det går litt fortere nå som jeg er mer våken en i går kveld ;) hehe

Et annet av mine nåværende prosjekter er Elg-votter til en onkel: 

Den første votten gikk ganske raskt å strikke, men nr 2... Se den er et helt annet kapittel :p 
De blir veldig store og gode. Skikkelige herrevotter, og jeg lurer meg på hvordan de blir hvis jeg tøver de litt i maskinen...



1 kommentar:

  1. Onkel gikk bort den 15.oktober, og han ble gravlagt den 24.oktober... Disse vottene får ligge halvferdige til jeg føler for å gjøre de ferdige slik at en annen person kan få de...

    SvarSlett