Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

mandag 3. desember 2012

3.desember :)

The First Noel

Det finnes jo så mange fine julesanger, så hver dag i desember blir jeg å legge ut en video til noen av de jeg liker :)

I kalendrene mine i dag fikk jeg:

Knestrømper fra mine foreldre, og NesCafe og Kakao fra bestevenninnen min :)

Planene for dagen er ikke så mange... Dusje og bake Juleskillinger bare :) Jeg har aldri prøvd meg på disse juleskillingene før, men de ser nå enkle nok ut: 325 gr smør,125 gr melis, 500 gr mel, 2 ss kakao, 1 eggehvite.

Rør smør og melis til krem, tilsett melet og elt deigen. Del deigen i 2 og farg den ene halvdelen mørk med kakaoen. Kjevle ut 2 leiver (1 av hver farge), og smør sammenpisket eggehvite på den lyse leiva. Legg den mørke leiva oppå den lyse og lag rullekake av de. Sett rullekaka kaldt. Skjær passe tykke skiver og stek på plate midt i ovnen på 250 grader i 10-15 min. (Den lyse delen skal være gyllen).

Siden jeg hadde pausedag fra håndarbeid i går, så blir det dessverre ingen oppdateringer på det punktet i dag, men i morgen skal dere se at jeg har fått gjort ett eller annet ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar