Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

tirsdag 4. desember 2012

4.Desember tegner til å bli en skikkelig kosedag :)




Og i dag har jeg allerede spist en god frokost med kokt egg, bakt Blondebrød og åpnet julekalendrene mine :) Blondebrød har jeg ikke bakt før, men jeg ble ganske fornøyd med resultatet :) Det første brettet ble litt brent, men andre brett ble perfekt :) 


Smaken ble kjempegod selv om de utseendemessig skriker HJEMMELAGD, og oppskriften er som følger: 200 gr sukker, 200 gr smør, 200 gr havregryn, 1 ss mel eller maisennamel. (1 egg hvis kakene er vanskelige å steke).

Rør smør og sukker til krem, bland i havregryn og mel. Legg topper på en smurt plate, men pass på at de har god plass da de siger utover. Stek på 200 grader til de er gyllengule. Enkelt, ikke sant?


I går prøvde jeg meg på Juleskillinger, og slik ble da de seende ut. De er helt tydelig hjemmelagde, men her også ble smaken kjempegod :) (Oppskriften er å finne i gårsdagens blogg)


I dagens kalenderpakker fikk jeg juledekorasjoner fra bestevenninnen min, og noe dragegodter fra foreldrene mine. Jeg tror det er noe sjokoladegreier i bunn og grunn. Det finner jeg vel ut når jeg finner det for godt å smake på de. ;)

Det er ikke så mye håndarbeid jeg har fått gjort siden i går, men jeg fikk da strikket noen flere EyePads. Så nå har jeg bare litt over 6 stk igjen å strikke, så er jeg ferdig med den biten. Da kan jeg gå over til å hekle de 5 posene jeg har tenkt å fordele Padsene i ;) Regner med at i morgen eller i overmorgen, så blir det vel bilder av framgangen ;) Jeg har jo allerede lagt inn bilde av EyePadsene i en tidligere blogg så... 

I kveld blir det endelig håndarbeidskveld hos venninnen min igjen, og det gleder jeg meg til :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar