Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

mandag 28. januar 2013

Endelig anti-virus på datan igjen :)


Nå er det lenge siden jeg har vært her inne, og den enkle forklaringen på det er at jeg ikke er på nett uten Anti-Virus program. Mitt går bestandig ut rett etter nyttår, og i år var jeg litt sent ute med å skaffe meg nytt... 

Jaja, nå er jeg da tilbake :) Og jeg er tilbake i håndarbeidsmodus ;) I løpet av januar har jeg laget meg mange ufo'er, og enda er det flere som surrer rundt oppe i hodet mitt og vil ut. Det jeg har startet på så langt er:

HexiPuffs

Hexipuffs
Hexipuffs! :) Er det noen som kjenner igjen figurene kanskje? ;) Jeg har ennå 3 igjen og strikke, og 6 stk å brodere mønster på før jeg kan si meg ferdig med dette prosjektet :)

Tøffel m/lest
En natt jeg ikke fikk sove fant jeg ut at jeg skulle hekle meg et par tøfler. Jeg fikk ferdig den første, men så hadde jeg ikke garn nok til den andre. Da ble det et lite opphold i kreasjonen av disse "leste-tøflene" frem til at jeg fikk tak i mer garn. Nå er det bare vrangbåndet igjen på nr 2, så det er ikke så lenge før den også er ferdig :)

Krokodille-veske
Det var ei på en av håndarbeidsgruppene på facebook som hadde funnet et bilde av en kjempeskjønn veske, og så lurte hun på om det var noen som kunne forklare henne hvordan hun lagde den. Jeg tok utfordringen på strak arm, og her ser dere da prosessen på krokodillevesken min. Grunnen til at jeg kaller den for det, er at det mørkelilla mønsteret kalles krokodille-skjell. Ganske morsomt og utrolig enkelt, når jeg bare klarte å finne ut hvordan de hadde laget dette tunge-mønsteret og hva det egentlig het ;)

Gryteklut
Jeg holder for tiden på å lære håndarbeidsvenninnen min hvordan man hekler, og da synes jeg det kunne være greit å starte med en gryteklut. Når jeg nå alt skulle lære henne dette, så fant jeg ut at jeg kunne lage meg en selv også. Den skal være dobbel, så dette er bare baksiden slik at hun blir sikker på fastmaskene. Denne uken skal jeg lære henne staver, så fremst hun bare har fått gjort ferdig sin bakside ;)

Lappeprosjekt
Jeg fant disse lappene i en av garnposene mine her om dagen. Det skulle vel opprinnelig bli et pledd, men nå blir det bare et putetrekk. Ihvertfall èn side av et putetrekk ;) Jeg må hekle 3-4 lapper til for å få det til å bli riktig, men det er ikke noe stress :) Det går fort bare jeg ikke blir så distrahert av alle de andre prosjektene som er på gang :D

Marius heldress
I fjor lovte jeg en venninne av en venninne at jeg skulle strikke en Marius heldress til sønnen hennes når jeg bare fikk unna julestrikkinga. Nå er jula over, så nå har jeg begynt så smått. Hun skal ikke bruke den før neste vinter, så det er ikke noe som trenger å gå så fort ;)

Krokodilleskjerf
For å lære meg mønsteret til Krokodille-vesken, så måtte jeg jo først lære meg krokodilleskjellene. Jeg har nå funnet ut at denne prøvelappen kan i grunnen bli et veldig fint skjerf ;) Så da har jeg enda et prosjekt der...

Volvo-lester
Jeg kom i går kveld på at en kompis har bursdag til helgen, så da var det bare å sette seg ned med ruteblokk og blyant og lage mønster. Hvis alt går etter planen, og mønsteret stemmer, så skal han få Volvo-lester i gave ;) Så da var det plutselig enda et januar-prosjekt :) 

Jeg hadde jo håpet å få unna alle småprosjektene før februar, så jeg kunne konsentrere meg om dressen den måneden, men det ser litt mørkt ut akkurat nå... ;)

Selvgjort er velgjort, og det er så sant som det er sagt :) hehe

(Amarylliusen min blomstret endelig den 13 januar, og nå er stilk nr 2 nettopp sprunget ut i blomst mens stilk nr 3 er på full fart opp :) Det er første blomsten jeg ikke har tatt knekken på :D )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar