Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

torsdag 21. februar 2013

Her går det unna for tiden :)

Jeg ser at det er noen dager siden siste oppdatering, og her har det blitt produsert saker og ting må du tro :)
Først og fremst kan jeg jo legge ut bilde av Påske-skålen: Slik så den ut før toving


Og slik ser den ut etter toving:


Den er akkurat passe stor etter min mening, men venninnen min syntes den var blitt så liten etter en runde i maskinen :) Tja, den er vel halvert, men det hadde jeg regnet med ;)

Det neste jeg har fått ferdig er tøflene som min bror skal få:


Dessverre fikk jeg den glupe idèen å stappe croksene til min far nedi for å forsikre meg at de ble store nok etter toving... Nå er åpningen alt for svær! Så jeg må flikke litt på de før jeg kan gi de vekk...

Jeg tovet også denne:


Som jeg ikke vil si for mye om ennå... Den skal klippes og formes videre, så du får bare vente og se hva den ender opp som ;)

Når det gjelder Hakkalongen, så er jeg ferdig med lapp nr 3: Vrangmasker


Jeg er allerede godt i gang med lapp nr 4, og regner med at bilde av den kommer i neste blogg ;)

Forleden dag mens jeg tovet disse tingene gikk jeg videre til neste prosjekt: Påskeharen


Og i går fant jeg ut at jeg skulle lage 2 små venner til ham. De ble idag sendt i en hemmelig venn-pakke sørover, så jeg må nok strikke et par nye venner til harefar før påsken er her ;) Ansikt skal han også få med tid og stunder :) hehehe

Når det gjelder disse Hemmelig Venn-pakkene, så fikk jeg en trivelig overraskelse i posten forleden dag:


En koselig pakke fra et ukjent individ som inneholdt 4 nøster Østlandsgarn, 2 mønster, masse knapper og et koselig kort :) (Det er alltid spennende og se hva som dukker opp )

I går kveld ble jeg ferdig med denne:


Og stoooorfornøyd da :) Første (og siste for en stund!) Marius Heldress jeg har strikket! Vel og merke med kyndig hjelp fra min mor, men nå vet jeg at jeg kan og hvordan det skal gjøres neste gang :) Jeg er ikke noe fan av dette Marius-mønsteret, men denne strikket jeg jo på bestilling og da gikk det greit :) Har kastet meg rundt og strikker matchende lue til også, mens jeg alt er så godt inne i det ;)

I kveld var håndarbeidsvenninnen min på besøk igjen, men det ble ikke så mye håndarbeid akkurat... Mest prat og te-/kaffedrikking ;) Like greit i grunnen, for jeg er ganske skutt etter shoppeturen min i dag. Jeg kom hjem med både heklebok og garn av 2 typer, så jeg vil påstå at det var en vellykket tur :-D

Nå skal jeg bare hakke litt på lapp nr 4, og så er det natta! Kjenner det summer i hodet etter en lang dag, men gleder meg allerede til å våkne opp i morgen tidlig for å ta fatt på en ny dag ;)

2 kommentarer:

  1. Nydelige påskeskåler du har laget og veldig mye annet flott. Inspirerende og få lov å ta en titt.

    Ha en flott helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Så bra at du finner det inspirerende :)
      Håper du får en flott helg :)

      Slett