Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

tirsdag 26. mars 2013

En uke ut i det nye regimet...

...og det går ganske bra :)


Nå som påsken er her, kjenner jeg at jeg begynner å glede meg til sommeren :) Riktignok ikke til alle insektene som blir å våkne til live, men til sommer, sol, varme og laaange dager :)

Jeg har jo allerede fortalt hvordan det nye regimet funket til onsdag, så her kommer resten av den første uka:

Torsdag fikk jeg inn en times trening med klatremaskin, strikk og Zumba :) Det er så herlig å trene igjen, og jeg kjenner meg faktisk mer opplagt om dagene :) Men selvfølgelig, trening frigjør jo disse glade endorfinene så livet virker lyst og positivt. Jeg er stadig oppe i otta, og sovner grytidlig om kveldene. Jeg skal være glad om jeg får med meg påskekrimmen med Poirot som er ferdig kl. 21.

Fredag tok jeg nok en økt med Zumba, og jeg var ute og skulle hugge ved. (Det gikk jo selvfølgelig ikke siden øksen er ganske så sløv... eller kanskje jeg ikke slo hardt nok av frykt for å treffe min mor som sto rett ved siden av... Tror jeg må prøve det der en gang til ;) ) Det endte med en del bæring av ved inn i huset og opp trappen istedenfor, så får småved bare være småved for nå.

I helgen ble det bare litt klatring på maskinen, og ikke de større utfoldelsene. I går, på mandag, var jeg på påskehandel, og da ble det mye gåing hit og dit og att og fram, så jeg klatret bare litt etter jeg kom hjem, og sovnet grytidlig! (Noe som kan forklare at jeg våknet kl 5 idag og var helt uthvilt!)

Hele uken satt jeg og tenkte om morgenen når solen skinte "IDAG skal jeg gå meg en tur oppover til butikken/posten!" Og hver dag skyet det over før posthuset var i nærheten av å åpne. Pluss at jeg har disse sabotørene som klarer å finne en eller annen grunn til ikke å gå oppover. "Nei, det er vel bedre jeg ringer noen som kan kjøre i tilfelle jeg har fått en pakke i posten". "Nei, idag må jeg få noen til å kjøre for i dag skal jeg handle frukt og grønnsaker. Da kan jeg ikke gå for da fryser frukten og det". "Nei, idag føler jeg meg ikke helt på topp, og sol og snø blir så skarpt at jeg sikkert bare får migrene av å gå tur nå". I tillegg til disse, så er jeg ikke noe glad i at folk skal se meg, så det ender med at jeg holder meg hjemme og trener med noe der istedenfor...



Matmessig har jeg begynt å få inn en rutine hvor jeg kjenner at det er gått 3-4 timer siden siste måltid, så nå er det på tide å spise igjen. Det er veldig kjekt å slippe å gjete på den klokken hele dagen, og jeg har mer energi dagen igjennom. Det å kutte opp et fat med frukt og grønt som man har stående i nærheten er heller ikke så dumt. Da ender det med at man tar en bit nå og en bit da, og vips har man spist de "Fem for dag" slik man burde :) Her er det som jobber i bakhodet mitt:

  • Desto flere farger det er på frukt og grønt, desto flere næringsstoffer og vitaminer får man i seg.
  • 1 banan tilsvarer 2 av de 5 for dag.
  • Prøv å få i deg 5 dl melk for dag, ikke mer enn det. (Den sliter jeg med siden jeg er vant til å tømme en hel liter i løpet av en dag...)
  • Spis noe hver 3.time, for å få forbrenningen i gang og slippe overspising fordi man ikke er så sulten da.
  • Grove produkter og enkelte lettprodukter er å foretrekke.
  • Selv om det heter seg at noe er sunt, er det ikke nødvendigvis slankende!
  • 1 neve usaltede nøtter = 2 never potetgull.
  • Hjemmelaget potetgull er å foretrekke, da dette ikke er fritert.
  • Kesam er sunnere enn lettrømme, og hvis du vil bruke mager Kesam kan du tilføre i underkant av en teskje med rapsolje for at den skal bli smidigere og mindre "rar".
  • Hvis man har trøbbel med å bli mett av 1 porsjon middag eller 2 brødskiver, spis en rå gulrot mellom skivene eller etter 1.porsjon. Dette gir kroppen tid til å tenke og fange opp at den faktisk har fått i seg nok mat nå.
  • Alt med moderasjon. 


Det er flere ting fra LMS-kurset som surrer rundt oppe i hodet, og jeg kommer sikkert tilbake til disse etter hvert, men for nå kommer jeg ikke på flere i farten ;)

Ellers så har jeg jo fått gjort noe håndarbeid siden sist, og her kommer det:
I Hakkalongen så har jeg fått unna 3 lapper til:



Jeg synes lapp nr 6 (Lysegrønn) og lapp nr 8 (den grå) ser ganske så identiske ut, men den ene heter Late Klaser og den andre heter Åpne Klaser, så det er vel en slags forskjell der...

Jeg har også tegnet et nytt leste-mønster som en venninne har snakket om, men jeg vet ikke om jeg tør å legge ut bilde her ennå... Det kan jo hende at det ikke passer seg slik. Det må jeg nesten spørre henne om neste gang jeg snakker med henne ;)

Da har jeg vært oppe i 2 timer allerede, og det er sannelig på tide med en skikkelig frokost og en ny økt med trening ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar