Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

søndag 17. mars 2013

Nytt regime i emning

Jeg vet at det er et par uker siden siste oppdatering, men så har det også vært mye å gjøre og ting har skjedd...

En av tingene som er skjedd er at min far datt på isen og knakk foten for litt over en uke siden. Men det tok litt tid før han endelig fikk gips på ankelen, så nå humper han rundt på krykker.

Selv har jeg vært på et LMS kurs, og i grove trekk kan man vel si at det omhandler livsstilsendring. Så fra i morgen av skal jeg liksom starte et nytt regime! Jeg håper jeg klarer det, for jeg trenger virkelig forandring nå...

Av håndarbeid så er noe blitt ferdig, og andre ting påbegynt. (som vanlig ;p )
En ting som er helt ferdig nå, er Påskeharen min:

Det var jo bare ansiktet jeg hadde igjen å sy på og å feste øynene, så det var jo ikke så mye som skulle til for å få haren ferdig :)

For godt og vel et år siden la jeg opp til en gryteklut i dobbelstrikk, men den var jo så kjedelig å strikke!!! Samme mønster over mange omganger! Her en dag satte jeg meg ned i et par timer, og vips, så var den ferdig :) En egyptisk inspirert gryteklut: Ankh:


Som dere kanskje husker fra tidligere blogger, så strikket jeg først en remse som jeg tovet i maskinen. Så klipte jeg av to biter som jeg heklet trekk rundt. Nå er jeg kommet litt videre med strikking og hakking, så den første TØFFELEN begynner å ta form :)

Det gjenstår ennå litt arbeid på den for at den skal bli slik jeg hadde sett for meg, men slik er da utformingen på den ;)

Rett etter jeg hadde skrevet forrige innlegg satte jeg meg til å strikke votter. Disse vottene er jo nesten som tomme lerret siden jeg skal sy på motivene :) Votten til høyre er ennå blank, men den til venstre har fått sitt første motiv påsydd: SuperMario:


En venninne av meg har bursdag snart, og da tenkte jeg at jeg skulle overraske henne med noe hjemmelaget. Akkurat hva det skal bli kan jeg ikke avsløre ennå, men jeg er da i gang ;)


Nå når jeg var på kurs, så hadde jeg ikke oppskrifter med meg. Eller dvs. jeg hadde, men jeg følte ikke for å lage disse. Så da endte jeg opp med å lage eget motiv, og også her er jeg godt i gang:

Det svarte er Østlandsgarn, 100%ull, mens det hvite er Flash, 100% akryl. Det er skikkelig signal-hvitt, noe som passer bra til det endelige motivet ;)

I hakkalongen er jeg ferdig med lapp 5 og 6 + 1



Denne siste har vi ennå ikke fått mønster på, men det kommer vel. Jeg lekte meg bare litt med noen av teknikkene vi hadde lært så langt ;)

For et par innlegg siden så skrev jeg at jeg hadde vunnet en Småplagg-konkurranse jeg hadde glemt at jeg var påmeldt, og her er premien jeg fikk: En vase som ser ut som ei garnhespe:


Jeg kommer nok til å skrive litt om framgangen i det nye regimet etterhvert, men dette er og skal fortsatt primært være en hobbyblogg ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar