Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

lørdag 1. juni 2013

Det er sommer, sommer, sommer :)




Jeg satt her og leste i dagboken min en dag. Det er utrolig så mye man forandrer seg på ett år i grunn. 
Jeg merker stor forskjell på tankesett og selvfølelse, i forhold til hvordan det var før kurset. Da satt jeg helst hjemme, og prøvde å unngå folk mest mulig. Skulle jeg ut blant folk, kunne jeg bruke evigheter på å finne klær, fikse hår og sminke... 

Nå bruker jeg mindre tid på klærne, at de skal være vide nok, armene lange og bukser/skjørt gå helt ned til bakken. Jeg har fått litt mer av den mentaliteten "Jeg er ikke alene! Andre er også overvektige! Og kan de gå i litt trangere klær, så kan jeg også!" Jeg vet jeg har vært misunnelig når jeg har sett andre om sommeren, der de gikk i kortbukser og kortere skjørt. I år gjør jeg det også! 


Jeg har aldri likt å sitte ute i solen for å bli brun. Å måtte sitte der "halvnaken" var et av mine verste mareritt! I år er jeg allerede så solbrent at det flasser, og jeg har allerede et kraftig skille etter topp og knebukse. (Det kunne kanskje være en idè å gå til innkjøp av solkrem for en gangs skyld...) Og ennå er vi bare såvidt begynt på juni! Det beste av alt er at jeg ikke har solt meg alene, men ilag med familie og venner. Hvis motet holder sommeren gjennom, blir det kanskje noen badeturer også :)

Jeg går meg gjerne en tur etter veien i fullt dagslys også nå :) Dette fikk jeg meg jo ikke til å gjøre for bare 2 mnd'er siden, men nå er det ingen problemer for det heller lenger. Nå som bakken er tørr, blir det gjerne en skogstur hver dag også :) Det er bare så herlig å være ute i frisk luft! :)

Det å trene hver dag igjen slik at endorfinene får utfolde seg, og at det er et nydelig vær ute gjør noe med humøret :) Jeg føler meg bare positiv og glad for tiden :) Det er mange år siden jeg har kunnet sagt det, og faktisk ment det!

Jeg er så utrolig glad for at jeg søkte meg inn på SSO, og fikk treffe alle på LMS-kurset! :) Det å høre om deres erfaringer, og på den måten få oppleve at det var flere i samme båt har hjulpet veldig. Det er vanskelig å ta av seg noen kilo, men det er mulig! Det tror jeg helt og fullt på ;)




Når det gjelder matveien så har jeg foretatt noen endringer. Nå i sommervarmen er det ekstra godt med salat, og den siste uken har jeg laget salat hele 4 dager! :) En del kylling er det også blitt. Og i går lagde jeg hamburgerne fra scratch :) Neste gang skal jeg krydre de litt mer, men ellers var de ganske gode. Jeg fant også grove hamburgerbrød som var mindre i omkrets enn de man normalt kjøper, så etter en liten hamburger var jeg fullstappet. Det var mye mektigere mat enn de andre jeg er vant til å ete. (Eller så kan det være varmen som regulerer matinntaket for hvert måltid nå ;) En skyr-yoghurt er nok som et mellommåltid. Etter en halv boks er jeg mett, så det er 2 mellommål i en liten boks for meg :) I morgen skal jeg grille ørret, og jeg gleder meg allerede. Det er plutselig mye morsommere med mat nå som man er begynt å prøve ut nye retter og ingredienser. 

Ellers:
Kokt skinke er byttet ut med kylling eller kalkun.
Majonesen er av den lette varianten. 
Jeg drikker ennå Ekstra lettmelk, men ikke i like store mengder.
Spiser noe grønt hver dag.
Kjøttdeigen er byttet ut med karbonadedeig.
Tacokrydderet er skiftet ut med spisskummin- og paprikakrydder.
Skyr Yoghurt er egentlig ganske god når man bare finner den oransje eller rosa typen ;)

Jeg har avlevert babysettet til han som bestilte det, og nå venter jeg bare på at hun som skal ha det kommer hjem for sommeren så jeg får vite hva hun synes om det :) Jeg har ikke gjort nå mer håndarbeid denne uken. Det er for varmt å sitte og strikke med ull ute i solen, og om kveldene er jeg for sløv etter å ha vært i solen hele dagen :) 

Og nå tordner det her! Kraftig også! Må ta meg en runde og trekke ut ledninger og antenner og what not! 

1 kommentar: