Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

torsdag 11. juli 2013

Enda en bakedag :)




I går var jeg i Elvejord en tur igjen. Jeg avleverte Kombucha-symbioten som tante glemte igjen her, og mer skjerf-garn som jeg måtte kjøpe inn for henne :) Datteren hennes og barnebarna kom også til Elvejord i går, så nå er det fullt hus der ute :) Det var koselig å se de igjen. Søskenbarnet mitt har jeg ikke sett på flere år, og ungene har jeg ikke sett siden minstejenta var baby i 2002! Jeg fikk en litt tidlig bursdagsgave fra tante i går. 2 nydelige engler og et fingerbøl det står Lyngseidet på :)



Med det fra Mallorca jeg fikk i feriegave fra et vennepar har jeg nå 7 fingerbøl i samlingen min :) Og flere skal det bli! Jeg har jo hverken Balsfjord eller Bardu, Åsen eller Tromsø ennå ;) + mange flere fra rundt omkring i verden :) hehe

Igår kveld strikket jeg ferdig den tredje lappen til The Hunger Games-teppet jeg holder på med. Slik ble den:


Det gikk tregt med denne lappen i forhold til de to første, men det tror jeg er fordi fargene var så like. Den var ihvertfall veldig kjedelig å strikke.

Ellers om kveldene når jeg blir lei av å lage noe etter mønster, eller blir trøtt i øynene av å lese så mye mønster, tar jeg fram denne jakken jeg hekler på. Det går ikke så fort med den lengre, men det har nok sine grunner i.o.m. at jeg har så mye annet jeg lager ;)


I dag har jeg stått på hue i bakingen igjen. I morgen kommer søsteren min med yngste datter og sønnen hennes hjem :) Så da blir det 4 generasjoner her i huset, og jeg får tre inn i rollen som grandtante en periode ;) Det skal bli koselig da :) Jeg gleder meg masse! Jeg vet at niesen min er veldig glad i gulrotkake, var ihvertfall det før, så det har jeg bakt i dag. I tillegg til boller, kanelsnurrer og pizzasnurrer igjen. Disse tingene er jeg blitt så vant til å bake at de går egentlig ganske kjapt unna nå :)


Kanskje jeg hiver meg rundt og baker litt imorgen også... Det er en oppskrift på "Musebrød" jeg har lyst til å prøve, og nå som vi får en 5-åring i hus er jo det den perfekte anledning :) Det er vel strengt tatt bare rundstykker formet som mus, men ganske morsomme for en unge vil jeg tro ;) Pølse med spaghetti skal jeg også lage en dag ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar