Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

torsdag 4. juli 2013

For en herlig uke :)



Da har bestevenninnen min vært på besøk, og det var så koselig :)

Forrige onsdag var jeg først på livsstilsendrings-samling for oss som var på samme kurs, før jeg møtte venninnen min i byen (Tromsø), og så tok vi bussen sammen tilbake til bygda. Niesen min og moren var innom døren en tur, og jeg har avtalt med moren at vi skal ha handarbeidskvelder i løpet av sommeren :) Det gleder jeg meg til! Venninnen min og jeg var litt trøtte og slitne så det ble en ganske tidlig kveld, etter litt Nintendo-spill og pizza fra den lokale kantina/velferdsbygget. Telefonen min takket for seg denne dagen, så jeg måtte lete fram en gammel tlf som jeg ikke fikk til å bruke lengre. Alt var jo motsatt av hva jeg er blitt vant med! Skit også! Pluss at jeg mistet alt av tlf.nr jeg hadde, siden de ikke lå lagret på sim-kortet. Kan det bli bedre???

Torsdag var jeg tidlig oppe, lagde frokost og satte min første sats med Kombucha-te. Jeg vet ikke ennå om den blir bra, men det finner jeg vel ut på søndag + -. :) Siden været var bra satt vi på med min far til sentrum når han skulle på jobb, for så å gå hjem igjen senere. Vi var innom butikken og kjøpte is som vi liksom skulle sitte på noen benkbord i sentrum og kose oss med, men det var så mye innpåsliten klegg at det ble ikke noe koselig i det hele tatt. Det endte med at vi åt isen mens vi gikk hjemover, men kleggen ble vi ikke kvitt før vi var kommet innenfor døra :(  Vi fortsatte å spille på den gamle nintendoen, og la planer for fredagen.

Fredagen opprant, og nå var det på tide med en liten shoppetur :) Vi dro til Heggelia/Bardufoss/Andslimoen, og selv om vi kanskje ikke fant så mye, så fikk jeg tittet litt på nye telefoner. Jeg kjøpte ingen, men fant ut at hvis jeg skulle ha meg nymotens touch-tlf, så skulle jeg ha Sony sin Xperia. Jeg fikk levert inn noen bibliotek-bøker, handlet litt vin, og litt til fredagskosen + noe garn da ;) Jeg kan bare ikke la være å kjøpe garn! Må ha det, bare MÅ ha det! :) Jeg fant også en nydelig eske med en drage-fe på lokket, og den passer jo såklart rett inn i dragesamlingen min :)
Utpå kvelden dro vi til et vennepar av meg, og vi hadde en trivelig kveld med latter, vin og sang :)



Lørdagen var min venninne noe redusert, så vi hadde bare en rolig inne-dag med spill, film, håndarbeid, snop og pizzasnurrer med salat. Foreldrene mine var på handletur, og når de kom hjem fikk jeg årets bursdagsgave på forskudd: En splitter ny Sony Xperia tlf! :) Jeg brukte noe tid på å finne ut hvordan man bruker denne touch-tlf, men venninnen min har jo hatt sin Nokia lenge nå og kom med råd og veiledning. (Alltid lurt å sette på tastelåsen når man skal snakke i denne tlf, ellers risikerer man å komme borti noe man ikke burde midt i samtalen!)

Søndagen kom, og det var tid for avreise igjen :( Bussen til venninnen min gikk riktignok ikke før 19.35 om kvelden, men likevel gikk denne dagen alt for fort! Jeg monterte ferdig Trampe og laget dusk til halen hans, yngste bror min og dama var her, vi åt finnebiff til middag, hun spilte litt ps3, og så måtte hun dra. Det ble veldig stille og tomt etter hun dro, og også denne kvelden sovnet jeg tidlig.


Ellers så har jeg strikket en hel bråte med snurreskjerf, og to lapper til et "The Hunger Games"-teppe. (Jeg kan ikke tro at jeg faktisk har kastet meg ut i et så stort dobbelstrikk-prosjekt, men joda! Dette kommer da ihvertfall til å ta 10 år å få ferdig!)
Jeg tror det sitter et batteri-spisende troll inne i digitalkameraet mitt, for de blir oppbrukt i eningen! Sist nå fikk jeg bare tatt 3 bilder før det sto at batteriene var tomme, så jeg tror kanskje et nytt kamera skal bli julegaveønsket mitt i år :) Dessverre betyr jo dette at det ikke blir så mange bilder... Eller kan jeg bruke den nye tlf?... Nå må jeg forske litt her!

Her er District 1 og 4 lappene til The Hunger Games-teppet:


Det gikk! :) Her kommer snurreskjerfene:







Håper dere alle har det bra og nyter sommeren! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar