Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

onsdag 15. januar 2014

Alice In Wonderland


Det er ikke noen hemmelighet at jeg elsker bøker med andre dimensjoner og verdener i, og en av de mest klassiske er vel Alice In Wonderland. Dere vet; Jenta som følger etter en kanin og faller ned et kaninhull, for så å ende opp på et meget rart sted, også kjent som Eventyrland ;) Mine favoritt-karakterer i denne boken er katten og Hattemakeren, men disse figurene har jeg planer om å lage på andre prosjekt. Jeg søkte tilfeldigvis på nett etter Alice in Wonderland, og da kom det opp noen bilder av et par votter jeg fikk veldig lyst til å strikke:

På et av disse bildene var deler av det ene diagrammet med, så jeg gikk ut fra dette da jeg tegnet mønster til den ene votten min. Helt likt ble det jo selvfølgelig ikke, men jeg fikk da til Alice så jeg er fornøyd :) 
Inni votten er det heller ikke likt, for der har jeg tegnet et helt eget mønster. Og tommelen blir ikke å stå på siden av votten slik som på bildet over her. Jeg har lagt åpningen inni håndflaten på votten, så når jeg bare er ferdig å tegne og strikke neste vott, må jeg tegne et tommelmønster også ;) Har ikke tenkt ut noe der ennå...
Men slik ble den første votten iallefall:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar