Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

fredag 3. januar 2014

Nytt år, nye muligheter... Jatta, jatta.

Er det ikke dette man sier hvert år, men så er det ikke så mye som endrer seg likevel? ;)

Jeg fikk ikke ferdig riktig alt av håndarbeid til jul, men èn ting jeg fikk ferdig var et par THG-votter til en jente jeg kjenner:

Istedenfor den meget kjente MockingJay-brosjen fra The Hunger Games, valgte jeg å lage pilkoggeret til Katniss istedenfor. Det ble et par "one-of-a-kind" igjen, og det er jo litt morsomt. Ingen andre som har slike votter nei ;)

Det siste jeg skulle ha ferdig til jul var liksom en kofte til fattern, men jeg hadde ikke sjangs! Jeg er ferdig med armene, og har begynt på bolen, men jeg fikk ikke tiden og roen jeg trengte for å få den ferdig til jul, så nå skal jeg heller prøve å få den ferdig til bursdagen hans i august isteden :) Muttern sin kofte var nesten litt for trang, så jeg håper at den jeg strikker til fattern passer bedre. (Ikke det at de egentlig bruker å lukke igjen koftene sine, men det kan jo være greit i tilfelle...)

Jeg tok meg fri fra håndarbeid i julen, eller det var planen at jeg skulle ta helt fri fra håndarbeid, men så rastløs er det lenge siden jeg har vært! Så det endte med at jeg den 28.desember begynte på en julegave til neste år. (Jeg vet at det er tidlig, men hvorfor ikke?) 
Jeg aner ikke hvem som skal få de, men jeg har begynt å strikke et par tøffe votter som skal se slik ut når de er ferdige:

Jeg vet at jeg startet på et par slike for noen mnd'er siden, men jeg ble ikke fornøyd med de, så de har jeg rekket opp igjen. De jeg strikker på nå blir mye bedre siden garnet er tykkere, og jeg har fått riktig fasthet på strikkingen :) Mønsteret til disse vottene, og et likens par lester, er å få kjøpt her: http://www.joridweb.com/butikk/butikk.html 

Jeg har planer om å strikke en genser i løpet av året også, men jeg har ikke helt funnet hvilket mønster jeg skal strikke på den... Den skal være til den ene broren min, og han er ganske konservativ, kan man vel si... ;) Det eneste jeg vet er at han vil ha den i blå og hvit...

Jeg har vel egentlig ingen nyttårsforsetter i år. Jeg skal bare komme meg inn i rutinene mine igjen, så er jeg fornøyd. Jeg har ikke gått opp noe i julen, men jeg har ikke gått ned heller, så nå skal jeg tilbake til ørten små måltider for dag og litt trening 3-4 ganger i uken. Jeg må bare få døgnrytmen på stell først, så skal det nok gå bra med alt det andre også ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar