Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

mandag 24. februar 2014

Om 12 til 15 dager har jeg en ny krystall :)

Mye rart får man i julegave, men det er som regel de litt-utenom-det-vanlige gavene som er mest spennende :) Hos en venninne fikk jeg nå sist jul frø til en kjøttetende plante, Death Mints, og dette settet for å dyrke frem sin egen krystall :) Tenkte jeg skulle ta slike dag-for-dag bilder for å dokumentere prosessen, og her er da dag 1:
Jeg gleder meg skikkelig til de neste 14-dagene fremover nå! :)

Sist yngste broren min og dama var på besøk, så fant brodern noen poser med kanelsnurrer i fryseren. Det endte med at han åt nesten 2 poser alene (2 x 8 snurrer), og bestilte flere snurrer som skulle være bare til ham, med perlesukker på. Greit nok det. Jeg har nå vel bakt kanelsnurrer så han skal klare seg en stund ;)
Min mor har bestilt boller til fastelaven, så jeg må vel til pers og bake i løpet av uken også ;)

Forrige mnd lagde jeg jo 2 par tøfler til min mor, men tror dere ikke at hun har klart å rive et hull i det ene paret, og slite hull i de andre? Joda, såklart hun har! Så da var det ikke annet å gjøre enn å strikke ett nytt par til henne: 
Hun har reparert det paret hun hadde revet hull i på en spiker, men det andre paret har hun ikke gjort noe med. Disse nye tøflene er det litt nylon i, så jeg håper de varer lengre enn de andre. Skjønt, i.o.m. at hun kun bruker disse tøflene nå, så tar det vel ikke så lang tid før disse også er utslitt... :)

Jeg har nettopp sittet og sett en serie på dataen min, og da må jeg ha noe enkel strikk hvor mønsteret ikke ligger på nettopp dataen. Da er jo disse tøflene veldig greie å strikke, og det er da sikkert noen som skal få slike til jul i år. Så da kan det jo være greit å få strikket opp noen par. Slik som disse f.eks:
Her har jeg lekt meg litt med flash-garn og pelsgarn. Det var et herk å hekle med dette pelsgarnet, men det ble jo fint til slutt :) Det er vel ikke så mange som vil ha hvite tøfler akkurat, men jeg vet at enkelte bruker de :)

I forrige uke så jeg på facebook, noen som hadde strikket noen artige sitteunderlag av roser. Såklart måtte jeg jo prøve meg på å lage slike roser, men fant fort ut at et helt sitteunderlag kommer det ikke til å bli nei! Bare på disse seks rosene går det med 12 små lapper, noe som igjen tilsvarer 24 tråder å feste!
Så istedenfor skal jeg heller lage en blomst og henge på badet eller noe. I midten av hver enkelt rose har jeg stappet inn slike duftkuler som egentlig skal være i støvsugeren, så nå lukter de svært friskt av eple, hver og èn ;) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar