lørdag 19. april 2014

ENDELIG!!! :)

Idag er det Påskeaften, men det er ikke derfor jeg er så glad ;)
Jeg er endelig ferdig med et prosjekt som har tatt meg 2,5 år! Det gikk ganske kjapt i begynnelsen, og ikke minst nå på slutten, men i mellomtiden har det vært en gnagende UFO som jeg ikke har følt for å strikke på. I forrige mnd bestemte jeg meg for at NÅ skulle jeg strikke det ferdig, og se; Det er nå ferdig! :)

Det ble ikke riktig så langt som det skulle bli, for jeg hadde ikke nok garn til å strikke alle omgangene. Dermed måtte jeg kutte det ned noen runder, gulvmatten under skjerfet er 1,20 m lang, så det er langt nok :) Jeg liker ennå den blå siden best, men den brune er jo også kul siden den ser ut som et negativ ;)

Ellers har jeg strikket og tovet ett par Smurfe-tøfler til, ca str 5-7 år. Men jeg må på butikk og kjøpe øyne før jeg legger ut bilde av de ;)
Igår strikket jeg ferdig 2 par Monster-tøfler, og begynte å hekle på pelskantene som skal være rundt åpningene.

Jeg har ennå ikke heklet ansiktene, så jeg er faktisk selv spent på hvordan de blir seende ut til slutt :)

I morges fant jeg et påske-egg ute i gangen :) Det er ikke påske uten påske-egg, vet dere ;)

Så dagen idag har jeg tilbragt foran tv'n, med strikketøyet, og noe godt å knaske på ;) Koselig og avslappende dag før middagsgjestene ankommer ;)