Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

mandag 26. mai 2014

5 dagers utfordring

Inne på facebook er jeg blitt utfordret til å ta 5 hverdagsbilder i 5 dager, så jeg tenkte "hvorfor ikke?"

Dagen idag startet jeg med 100 situps, 100 ryggøvelser og 100 hevninger av hver fot. (Vet ikke hva denne fotøvelsen heter, men man ligger på siden og løfter benet opp og ned ihvertfall). Og så lagde jeg meg en god frokost ;)
Visdomsordet på teen idag var: "The navel is the center of all activity", og det stemmer jo forsåvidt ;)
Det er et nydelig vær ute i dag, så jeg bestemte meg for å gå ut og få noen naturlige D-vitaminer mens jeg gjorde noe fornuftig, som å rake litt plen for eksempel.

Det første jeg så når jeg kom ut, var en liten meis i fuglemateren :) Det er så koselig at de ikke flyr hals over hode lenger, så snart man kommer ut døren :)

På baksiden av huset så ikke plena ut! Musene har laget ganger under snøen i vinter, og det var synlig over hele plena!
Her har jeg ikke begynt å rake ennå, men jeg kan fortelle dere at bare på plena bak huset fikk jeg 4 fulle trillebårer med løsgress og mose takket være musa. Fant også ut at det å rake plen tar mer på armene enn å løfte på vektene jeg normalt sett bruker. Så at man fikk inn en treningsøkt til var jo ikke så dumt :) Kjente svetten bra på ryggen innen jeg var ferdig å rake ja :)

Etter jeg var ferdig med rakingen, fant jeg ut at det var et alt for fint vær til å gå inn riktig ennå, så jeg tok meg en liten skogstur for å se om veien innover er smeltet ordentlig ennå.
Mesteparten av snøen er borte, og her og der er det veldig gjørmete og bløtt ennå, men det kommer seg :)
Elgskit så jeg mye av, men det er jo ikke annet å vente med all den elgen vi har rundt husdørene! Kjosen er snart helt åpen den også, så nå er det ikke lenge til sommeren! :) Jippi! :)

Resten av dagen vil bli tilbrakt med håndarbeid etter jeg har sjekket hvordan det går med smurfene mine ;)
Så får jeg se om det blir for hustrig å sitte ute i solveggen eller ikke ;)


Jeg har funnet den perfekte julegave til en av nevøene mine da :) Et pledd med motiver fra Stargate SG-1! :) Så hvis jeg bare orker å fortsette å strikke på disse lappene, så skal han få det til jul et eller annet år ;) (Jeg sa ikke at han skulle få det til jul i år :p )
Det blir dobbelstrikket, så hvis jeg lager en lapp her og en lapp der, blir det vel ferdig en gang ;) Akkurat som det Hunger Games Teppet jeg startet på i fjor sommer ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar