Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

søndag 18. mai 2014

Da var 17.mai over for denne gang...

... og helt ærlig så tilbragte jeg dagen hjemme foran tv'n med håndarbeid mellom fingrene, akkurat som en helt hvilken som helst annen dag. Jeg pyntet meg ikke engang. Gikk i pysjamas-buksen hele dagen, og hadde håret i en rotete knute i nakken. Det eneste som tilsa at det var 17.mai, var flagget på verandaen, alle togene på tv og det faktum at jeg strikket pulsvarmere til neste år ;)


Neglene lakker jeg alltid den 16.mai, og alltid i rødt, hvitt og blått ;)
Det er jo gjerne sånn at man får ideer til hvordan man kunne gjort ting annerledes mens man holder på med noe, så et annet par er under produksjon allerede. Jeg ble ikke helt fornøyd med disse, kan man vel si, så disse blir jeg garantert å gi vekk eller selge til noen...

Jeg har ikke ligget på latsiden i det siste, selv om jeg ikke har blogget så mye. Jeg har begynt å trene litt igjen, og ellers sitter jeg jo med håndarbeid såklart. Noe av det jeg har ferdigstilt siden sist er enda et babyteppe:


Jeg har også strikket og tovet 4 par Smurfetøfler, men har ikke hatt idigheten til å sy på alle øynene ennå, så bilde av de lar vente på seg. Jeg hadde også begynt å strikke på en tunika, men den måtte jeg bare rekke opp igjen. Meningen var at den skulle gå til midt på låret, men så synes jeg opplegget så alt for kort ut, og dermed la jeg opp dobbelt maskeantall. Joda! Den tunikaen nådde meg til midt på leggen etter noen omganger, så da var det å rekke opp og kutte ut ca 100 masker eller så. Jeg strikker også på en ny mobilveske, etter at jeg var så flink å miste telefonen i gjørma når jeg skulle ut av bilen for et par uker siden. Heldigvis hadde jeg mobilveske på den, men jeg fant ut at det kunne jo være kjekt å ha en ekstra å bytte til, når den andre er skitten eller noe ;) Bortsett fra det er jeg litt i baby-modus for tiden, siden jeg blir gammel-/grandtante igjen om noen dager/uker :) Jeg gleder meg! Aner ikke om det blir gutt eller jente, så bør vel helst lage noe i nøytrale farger, hva nå enn det er? Som dere ser av fargene på babyteppene så er de ikke akkurat så nøytrale at det gjør noe... Men når man får lysten til å lage noe, så tar man det garnet og de fargene man har for hånden, og gjør det beste ut av det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar