Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

fredag 2. mai 2014

Enkelt og raskt babyteppe :)

Etter jeg var ferdig med Snabeltrusen i forrige blogg, strikket jeg en Smurfetøffel til for så å begynne på et babyteppe. Jeg aner ikke hvem som skal få dette, men nå har jeg det nå liggende til en gang jeg trenger fødselsgave eller noe ;)


Jeg la opp 99 masker med dobbelt garn på pinne nr 7. Jeg strikket 3 rett, 3 vrang i 4 omg, med rett over rett og vrang over vrang. Så byttet jeg om og strikket de neste 4 omg motsatt, slik at det ble et rutemønster. Jeg repeterte disse 8 omg til teppet var 34 ruter langt, og så felte jeg av. Deretter heklet jeg 5 omg med krokodillemasker øverst, og så var det ferdig :) Krokodillemaskene heklet jeg også med dobbelt garn, men på krok nr 5.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar