Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

lørdag 7. juni 2014

Herlige dager :)

For et nydelig vær vi har for tiden :)

Jeg har tilbrakt mange timer ute i solen allerede, og i år er jeg faktisk ikke blitt solbrent! Bare brun! :) Det tror jeg faktisk ikke har skjedd før. Men så var jeg også forutseende nok til å kjøpe meg en solkremspray i år da. Og mens man sitter ute i solen, så må man jo nesten ha noe å holde på med. Ikke sant? Så da har jeg funnet fram noen av de større prosjektene mine. Ufo'ene og nylig påbegynte prosjekter. Den ene ufo'en er et veggteppe i Skyggestrikk som jeg startet på i høst en gang. Da jeg fant det fram, var jeg kommet såpass langt:

Det var jo for noen dager siden. Nå har jeg fått strikket litt til, og nå er jeg kommet så langt som dette:

Jeg gleder meg skikkelig til det blir ferdig, og jeg kan henge det opp i gangen :) Jeg har ennå ca 100 striper igjen å strikke, og jeg er spent på om mønsteret blir slik jeg tror. Sålangt ser det bra ut, og jeg er glad for at jeg doblet maskeantallet da jeg la opp på dette prosjektet.

En annen ting jeg har strikket på er lappene til Stargate-teppet i dobbelstrikk som min nevø skal få :) Jeg holder på med lapp nr 6 nå, og de fem første lappene ser slik ut:
Lapp 5

Lapp 1

Lapp 2

Lapp 3

Lapp 4

Grått mønster på svart bakgrunn skal være framsiden av pleddet, og så blir det motsatte baksiden. Jeg regner med at jeg blir å hekle sammen rutene etter hvert som de blir ferdige. 7 ruter til, så har jeg de to øverste radene ;) Hele pleddet skal bestå av 48 lapper, og kanskje en kant... Det får jeg se på når jeg er ferdig med resten :)

I januar begynte jeg jo å samle opp en tier for hvert nøste jeg bruker opp. I det siste har det vært en del strikking/hekling, men ikke så mye pengeputting, så her om dagen telte jeg over banderoler for å komme a'jour. 
Det ble 130,- på skallen med det samme det :) Jeg gleder meg skikkelig til nyttårsaften, når disse garnpengene skal telles opp. Jeg lurer på hvor mange nøster som er "avgått ved døden" til da ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar