Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

onsdag 30. juli 2014

Klassiske putetrekk

Ja, da har bestevenninnen min vært her og dratt igjen... Men nå som hun flytter til Tromsø, så kommer vi jo til å treffes rett som det er :)

Venninnen min har lekt en stund med tanken på å strikke seg et par Marius putetrekk, men da må hun jo ha hjelp. Jeg dro på biblioteket, lånte Marius boken, og satte meg ned og leste oppskriften til henne :) Siden hun ikke ser så godt, så må noen sitte og lese opp "1 hvit, 1 brun, 2 hvite..."osv. Hun startet på en tirsdag, og var ferdig på lørdag :)  At jeg ikke er noe etter dette Marius-mønsteret selv, er ingen hemmelighet, men tror dere ikke jeg ble bitt av basillen jeg også? Joda. Så nå har jeg en Marius pute som pryder stolen min:
Strikket i dobbelt Flash-garn på pinne nr 5 over 144 masker.

Men når jeg nå alt hadde strikket meg en Marius-pute, så fant jeg ut at jeg ville ha en Fana-pute også... Som tenkt, så strikket:
Denne er strikket på like mange masker og med samme garn som den andre puten, og lyser virkelig opp i stolen min ;) 

Når jeg så hadde strikket disse to, så fikk jeg lyst til å strikke en tredje pute også, og den er ferdig strikket, jeg har bare ikke sydd på alt mønsteret ennå. Det skal bli en Doctor Who pute ;)

Ellers så har jeg nesten strikket ferdig en Marius-løper, og en grytevott i samme farge siden forrige blogg. Pluss at jeg strikker på noen tunikaer, kofte, lappeteppe... +++ 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar