Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

søndag 28. september 2014

En av de verste helgene på lenge! :( Men slett ikke bortkastet :)

Som jeg har skrevet i tidligere blogger, så er jeg en av disse som sliter med kraftig migrene, og denne helgen har vært helt forferdelig! Fredag startet ganske bra. Hadde ikke sovet så bra om natten, men følte meg energisk og klar for helgen, og hva den enn måtte bringe av festligheter... Urk! Etter å ha ryddet litt i permer og papirer, satte jeg meg til å tegne et nytt votte-mønster. Det tok ikke lang tid å tegne det opp, siden jeg hadde en ganske grei idè om hvordan jeg ville vottene skulle være. Før jeg satte meg til å strikke dette nye mønsteret, bestemte jeg meg for å lage pizza. Når pizzaen var vel i ovnen, satte jeg meg ned og begynte å legge opp masker. Dette var litt over 3 på ettermiddagen, og jeg registrerte en flimrende flekk i synsfeltet som raskt vokste seg større. Jeg hev innpå en Relpax og pustet dypt, gjorde meg ferdig med oppleggskanten, og krøp til sengs. Innen kvart på 4 hadde jeg bare 1/4 syn oppe i høyre hjørne av synsfeltet, men jeg vet av erfaring at å spise litt kan hjelpe på anfallet, så jeg stavret meg til kjøkkenet og la opp en bit nystekt pizza. Merkelig nok hadde jeg ennå ikke begynt å miste følelse i venstrehånden, så jeg klarte å styre kniv og gaffel mens jeg åt, og etterpå bar det rett til køys igjen.

Jeg slumret litt innimellom, mens migrenen vokste seg sterkere. Denne gangen kom hodepinen før alle symptomene  hadde gått sin runde, så jeg skjønte det kom til å bli et kraftig anfall. Jeg må alltid tisse veldig når et anfall står på, og klokken 6 på kvelden var jeg første gang på do. Nå var flimringen i synsfeltet borte, men derimot manglet deler av synsfeltet. Spesielt på venstresiden, og nå begynte jeg å miste følelsen på venstresiden også. Venstre hånd, arm, skulder og venstre siden av ansiktet var ganske så følelsesløs før jeg kom meg tilbake i seng. Jeg var glad for at jeg hadde spist tidligere, for det kan jeg fortelle dere; at å spise med en munn der du ikke kjenner halve tungen, tanngarden eller halsen, kan bli meget vondt om du tygger feil! Jeg hev innpå en ny tablett, i håp om at den skulle funke bedre enn den første, som denne gang ikke hadde noen effekt overhodet. Bortsett fra at jeg ble litt søvnig av den. Pille nr.2 fungerte heller ikke... Etter dette fikk jeg ikke sove noe særlig, for nå dundret hodet mitt bare jeg trekte pusten litt for kraftig, og verre ble det mens følelse og syn rettet seg opp igjen. Kvalmen kom i bølger, alt ettersom om jeg slo på lyset for å se hvor jeg gikk, om det var noen lyder fra etasjen over rommet mitt, og hver gang jeg måtte røre på meg. En gang i halvtimen måtte jeg jo på do, så da brekte jeg meg en del, men heldigvis slapp jeg å kaste opp. Jeg fikk i meg litt salt TaffelSticks i løpet av kvelden, og sovnet utmattet rundt kl 1 om natten. Det ble ikke noen god søvn, og allerede kl 05.45 begynte jeg å springe på do igjen...

Hodet mitt dunket fremdeles noe helt forferdelig på lørdagsmorgenen, så etter det første do-besøket la jeg meg bare tilrette og prøvde meg på litt tv-titting. Dette gjorde ikke hodepinen verre, og kvalmen holdt seg borte, så det endte med at jeg tilbragte hele dagen foran tv'n. Rundt 8.30 fant jeg fram det nye mønsteret og noe garn, for å bare se på tv ble for kjedelig. Jeg klarte å sitte i senga og strikke uten at det gjorde vondt, så da fikk jeg strikket venstre vott i løpet av lørdagen :) Jeg ble svært så fornøyd med den første laksevotten, og før jeg sovnet om kvelden hadde jeg strikket vrangbåndet på vott nr.2 :)

Idag har ikke hodet vært helt 100 %, men langt bedre enn resten av helgen! Nå verker det bare om jeg bøyer meg, reiser meg for fort eller vrir litt for mye på det. Skarpe lyder er heller ikke å foretrekke, men ellers så gjør det ikke vondt i det minste :) Jeg er ennå litt svimmel, og enkelte bevegelser/ting kjennes litt rare. Sånt som å gå, føles ikke helt bra ennå, men det kommer seg. Satser på å være helt bra igjen i morgen :)

Idag har jeg strikket den andre votten, og om jeg skal si det selv, så er jeg kjempefornøyd med resultatet :) Jeg kunne såklart gjort mer ut av mønsteret, eller laget en annen mansjett, eller strikket de i en annen farge, men jeg synes de ble bra akkurat slik de er, laksevottene mine :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar