Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

søndag 21. september 2014

En herlig helg er over...

...ihvertfall for denne gang :( Strikketreffet denne gangen fløy avgårde, og før jeg visste ordet av det så var det over. Vi var ca 40 håndarbeidsglade damer samlet på Bardufosstun, fra kl 11 igår morges,  til kl 14 idag gikk strikkepinner, heklekroker og snakketøy i ett :) Det var mange flotte produkter under produksjon, og noen ting ble t.o.m. ferdige for enkelte :) Selv fikk jeg ikke ferdig noe, men jeg kom lengre på 3 av ufo'ene mine, og jeg fikk lagt opp til en ny genser :) Her er noen bilder fra helgens begivenhet:









Idag var det loddsalg på strikketreffet, og tenk jeg vant! Jeg var ikke den eneste som vant såklart, men jeg var heldig og vant denne vakre telys-holderen



På torsdag fikk jeg så lyst til å gå en skogstur, så jeg kledde på meg varm genser og knalloransje bukse før jeg la i vei. Musikken spilte på mobilen, og jeg gaulet med så det ljomet der jeg gikk. (Jeg ville skremme vekk eventuelle elger som måtte befinne seg i nærheten...) Det endte med at jeg ikke gikk så alt for lang tur, for plutselig var det ganske rødt rundt meg :) Tyttebær! Ikke hadde jeg bøtte, og ikke orket jeg gå tilbake for å hente bøtte. Så da gjorde jeg det eneste fornuftige: Jeg vrengte av meg den jumperen jeg hadde under genseren, og lagde meg en improvisert bær-bøtte:
(Nå kommer det en del tur-bilder, bare så dere er advart ;) )









Denne bæra skal jeg nå opp og lage trollkrem av :) NammeNam :)
Jeg elsker denne skogen rett utenfor husdøra mi :)

Tror dere ikke ryeknytingen stoppet opp igjen? Ikke fordi jeg ikke gidder mer, men rett og slett fordi det ikke er mer hvit tråd igjen! Jeg skal klippe opp passelige lengder av noe restegarn jeg har liggende her og der, men man skulle jo tro at det var nok tråd i en ferdig materialpakke! Hmpf!

 Noe så irriterende! Nå var jeg virkelig i gjøre-det-helt-ferdig-modus!

På treffet i helgen strikket jeg et nøste til på denne lilla tunikaen, og nå er jeg snart ferdig med hele mønsteret. Etterpå skal jeg strikke alt en gang til... Et nøste i slengen får holde for nå, ellers blir jeg lei ;)

Jeg fant fram en gammel ufo i morges før jeg dro på treffet, og nå har jeg fått strikket 6 omg. til på dette putetrekket. Jeg vet at det går tregt, men det er ikke så farlig. Har ennå ikke bestemt meg helt for om jeg blir å beholde det selv, eller om jeg får meg til å gi det vekk... Det går med mange timer, og mye arbeid til dette... 

Etter at jeg ble lei av å strikke på putetrekket i dag la jeg opp til en genser til. Jeg synes denne genseren er skikkelig tøff, og jeg har ikke sett noen andre med slik genser ennå :)

Jeg gleder meg til DEN blir ferdig! :) 

På tur hjem fra treffet så jeg nysnø i fjellene... Det spørs om ikke elgjegerne får en kald jakt i år...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar