Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

tirsdag 16. september 2014

Godt å komme seg bort litt :)

Ja, da har jeg vært på en liten, sen ferie i Trøndelag :) 3 uker hos søster og de, med en liten avstikker til niesen min som bor på Heimdal :) Jeg hadde alltids håndarbeid med meg nedover, og jeg fikk ferdig alle delene til en julegave mens jeg var der :) Jeg fikk montert den igår, og bilde kommer så snart alle trådene er festet ;)

Såklart var ikke dette alt jeg gjorde mens jeg var der. Jeg la opp til en genser til meg selv i svart og lilla, men fant ut at det egentlig var et veldig kjedelig mønster å strikke så den rekte jeg opp igjen. Noe som var like greit, for jeg hadde lagt opp alt for mange masker! Jeg er ikke noen sylfide, og når det går nærmere to av meg inni en genser, er ikke dette noe jeg kunne brukt uansett! Jeg la istede opp til en tunika jeg fant i Familien Strikk som kom ut den 25. August i år :) Såpass langt er jeg kommet på den:


Hele mønsteret skal strikkes i rette og vrange masker, og jeg blir tidvis veldig trøtt av all tellingen. Det går framover, men jeg tviler på at den blir ferdig før jul...

En annen ting jeg la opp er en babydress :) Ifølge oppskriften skulle den bare strikkes i en farge, men det orker ikke jeg, så da gjorde jeg litt om på den, og dette er det jeg har strikket så langt:

Buksen er jeg snart ferdig med, men jakken mangler ennå hele bolen. I tillegg til at jeg skal strikke en kyse som står i stil :) Jeg tror det kommer til å bli fint :)

Jeg la også opp til en annen genser til meg selv, og der er jeg nesten ferdig med bolen:
(Bildet snur seg bare, vet ikke hvorfor)! Hele genseren består av bare hull, men nederst, i utringningen, og øverst på bolen er det havskum-mønster også.

Jeg har helt forelsket meg i SparGarnet av 100% Polyester og 6,- nøstet. Jeg var på SparKjøp 2 turer i løpet av 1 uke, noe som resulterte i 90 nøster med bare slikt garn. Selvsagt fikk jeg jo ikke dette med meg i kofferten hjem, men jeg ble ikke rådvill av den grunn! Jeg gikk til nærmeste postutlevering og kjøpte den største NorgesPakken de har, (den til 174,-) og sendte garnet til meg selv i posten! ;) Hvis jeg har regnet riktig, så skal jeg ha nok garn til 3 gensere til meg selv nå... De fleste nye strikkeprosjektene måtte også stappes med i pakken, og det kom jo fram, så da er alt greit ;)



I dag fant jeg fram et ryeknytingsprosjekt jeg startet på for ca 15 år siden. Det er ikke det at det er så stort, men tidvis har det vært bortgjemt i boden, unngått flyttelass og vært stappet vekk ilag med broderingsprosjekter. Nå er det jo ikke så mye som gjenstår, men det er et tidkrevende arbeid, og jeg har mye som skal ferdigstilles nå framover! Jeg synes nesten at putetrekket blir like fint på baksiden som på framsiden:
Framsiden

Baksiden

Nå i helgen som var, var det høstfest i Rostadalen igjen :) Til tross for vind og regn, så ble en riktig så koselig kveld med mye folk og liv og moro :) Niesen min og kjæresten kom ens ærend helt fra Trøndelag for å være med! :) Og så fikk jeg med bestevenninnen min :) 



Jeg lurer på om det blir noe bra til helgen... Da skal jeg på strikketreff på Bardufoss igjen, men denne gangen skal det være på hotellet! Og om jeg blir å kjenne igjen noen fra ifjor? Det vil jo vise seg da! Alle de tre jeg trodde var sikkert at kom, skal plutselig ikke likevel, av forskjellige årsaker. Ei er borte, ei er på bedringens vei etter operasjon, og ei synes det var dyrt med 600,- bare for å sitte og strikke en helg... Det var kanskje ikke helt billig, men det skal jo dekke leie av lokale, middag, lunsj, kaffe, kake, frukt og slikt! Jeg gleder meg nå ihvertfall :) Selv om jeg vet at jeg kommer til å ha litt angst, før jeg kommer meg inn og får satt meg ned ett eller annet sted! Hele bilturen nedover kommer til å gå med til å puste dype åndedrag istedenfor å hyperventilere på lørdagen... Så lenge jeg vet at jeg har noen kjente å forholde meg til, så bruker det å gå bra. Denne gangen vet jeg ikke om det blir noen kjente der, men jeg SKAL være med! Av og til MÅ man bare presse seg selv litt ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar