Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

onsdag 22. oktober 2014

Nå begynner det å bli kjøligere ute...

...og jeg har funnet fram varmeovnen min :) Nå er det koselig å sitte her med varm te i koppen, lester på føttene, stearinlys, og håndarbeid :)

Igår kom det en røyksky ut av vifta på dataen min, så jeg er litt skeptisk til å bruke den i dag... Vi får se hva som skjer :) Sitter og overfører private bilder og videoer til eksterne harddisker nå i tilfelle dataen snart kortslutter ihvertfall :)

Igår kveld var jeg på strikkekafè igjen, og det blir bare koseligere og koseligere for hver gang synes jeg :) Det var ganske mange der i går, i forhold til hva det har vært tidligere :) Jeg fikk sydd litt på en julegave og strikket på et par tøfler mens jeg var der, og når jeg kom hjem strikket jeg et nøste på den ene genseren jeg holder på å strikke til meg selv :) Litt her, og litt der, så blir vel alt ferdig til slutt ;) Hihihi ;)

Her er forresten pulsvarmerne som jeg la opp på forrige strikkekafè:
De er litt lengre enn de jeg har strikket fra før, og veldig gode å ha på nå når det blir kjøligere ute.

Igår ble jeg ferdig med enda en bestilling, fikk levert den på posten, og idag gikk den sørover :)
Totoro-lue str 8-12 mnd. Jeg har ikke et av disse fancy isopor-hodene folk bruker for å vise fram de hodeplaggene de lager, men derimot har jeg en hodeskalle-sparebøsse jeg fikk fra nevøen min i fjor ;) Den funker jo som bare det til dette formålet :)

Genseren jeg strikket på i går, er den som er inspirert av The Hunger Games, og selv om jeg ikke er kommet så langt, begynner den nå å ta form:
Jeg synes det var ekstremt mange masker på den, men forhåpentligvis blir den ikke så avskrekkende i.o.m. at det er ribbestrikk hele veien oppover... Jeg måtte jo rekke opp igjen den svarte tunikaen jeg strikket i sommer, pga at den ble alt for stor. På den var det "bare" 340 masker, og på denne jeg strikker nå skal det være 470 masker... 130 masker mer, så det er ikke rart jeg ser for meg at jeg sikkert på rekke opp denne også og heller strikke den en str mindre eller to.

Idag har jeg planer om å fikse på et par knappestolper, sy i knapper, og montere en jakke. Men bilde av den kommer ikke før etter jul! Tar ikke sjansen på at mottaker plutselig snubler innom siden her og får øye på julegaven sin ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar