Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

onsdag 21. januar 2015

1,5 genser ferdig :)

Siden sist har det jo vært romjul, nyttår, niesen min har vært på overnatting og gode greier. Jeg fant ut at den berømte karusell-sokken jeg la opp på julaften ble en gedigen flopp, så den har jeg rekket opp igjen.
 Så langt kom jeg på den første sokken. Men det viste seg at jeg hadde satt den for stramt sammen, så det var bare såvidt at niesen min klarte å få den på seg... Kjedelig! Vet ikke om jeg blir å prøve på en ny slik eller ikke... Den strikkes jo i spiral over 12 masker hele veien, men det var bra kjedelig å måtte rekke opp. Enn hvis jeg må rekke opp enda en gang? Nei, det der får vente. Jeg har så mye annet å gjøre!

Hos søsteren min og de fikk jeg jo 30 nøster garn til jul, men nå er det bare 15 nøster igjen ca :)
Jeg strikket en hel genser på bare 7 dager! Det er ny personlig rekord! Men så strikkes den jo på pinne nr 6 da, så det er kanskje ikke så rart at den gikk fort ;)

Bolen strikket jeg mens The Fast and The Furious 1-6 sto på i bakgrunnen, så jeg kommer vel alltid til å tenke på de filmene når jeg tar den fram ;) Jeg strikket den i SparGarn, og den er bare helt herlig! :) Mønsteret heter Signes Järbo-Genser og jeg fant det inne på www.jarbo.se

Denne lilla genseren la jeg jo opp i høst når jeg var hos søsteren min og de, men etter jeg kom hjem måtte jeg jo få ferdig julegaver og slikt. Så da ble den lagt vekk og nesten avglemt, men igår plukket jeg den fram igjen.
Nå er det bare 33 omg igjen til jeg skal felle av til armene, og jeg gleder meg til å komme så langt :) Denne strikker jeg også i SparGarn, men på pinne nr 4. Det går unektelig tregere med denne genseren, men så er det også 116 masker mer på denne da... Den grønne genseren var det bare 200 masker på, og mønsteret var det samme hele veien så jeg slapp å se på noe diagram. Her derimot må jeg konsultere diagrammet innimellom, og da går det tregere...

Det at det er så stor forskjell på maskeantallet selv om det er samme størrelse får meg tidvis til å stusse. "Blir nå dette riktig da?" På den grønne la jeg jo til 20 masker ekstra fordi jeg syntes det ble så gruelig lite med bare 180 masker, og jeg ville ikke ha den helt tettsittende slik den var på bildet...

Ellers så har jeg et lite nyttårsforsett om at jeg i år skal gjøre ferdig masse ufo'er før jeg starter på noe nytt. Det er allerede gått i vasken, men jeg har funnet ut noe lurere for min del. Nytt prosjekt - ufo - nytt prosjekt - ufo - nytt prosjekt - ufo - osv. Hvis jeg sørger for at jeg gjør ferdig en ufo innimellom de nye prosjektene, så kanskje jeg klarer å komme i mål? ;)

I dag har jeg prøvd å bake min første ostekake, så nå skal jeg opp og se om ostemassen er stivnet slik at jeg kan pynte med blåbær, bringebær, jordbær og kiwi :)

2 kommentarer:

  1. Har prøvd flere ganger å lagt inn kommentar, men får set ikje til. Prøver igjen jeg.
    Strikketreff på Andørja, 14.-15. mars
    Les i bloggen min

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :)
      Beklager, har vært bortreist så har ikke vært innom bloggen min :) Jeg tror jeg allerede har planer den helgen, men hvis ikke skal jeg prøve å komme meg dit :)

      Slett