Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

søndag 19. april 2015

Det er ikke så mye som blir gjort for tiden...

Siden jul har egentlig håndarbeidslysten min vært lik null, så jeg tror det var et lurt valg å ta et år fritt for bestillinger! Det er ikke blitt noe særlig ferdigstilt siden sist, men noe har jeg jo selvfølgelig gjort! Jeg har fått ferdig noen flere lapper til Stargate-teppet mitt:



Nå husker ikke jeg hvilken lapp jeg la ut sist, men her er lapp 5-8 ihvertfall. Så nå er det "bare" 40 lapper igjen... + de remsene jeg skal ha rundt kantene. Det spørs om jeg kommer til å ha hjerte til å gi vekk teppet når det endelig blir ferdig...

Ellers, så har venninnen min og typen startet opp et dyrepensjonat kalt "Fjellfrosklabben Dyrepensjonat". Derfor strikket jeg en liten overraskelse nå til påske:
 Et putetrekk fra fri fantasi :) Om de velger å ha den inni huset, eller legge ut i den ombygde fjøsen er helt opp til de selv. De kan jo eventuelt putte et sitteunderlag eller en bit skumgummimadrass inni hvis de vil bruke den til å sitte på :) Den er strikket med dobbel tråd på pinne nr 5 over 154 masker :)
Jeg hadde med en hel kurv full av godsaker til både tobente og firbente når jeg var på besøk før påske. Og her er det som var i den:
Hundebein til hver av de tre hundene deres, kattesnacks til katten, påskeegg, eplekake, kanelsnurrer, grove rundstykker, gule påskeboller, te-lys-holder m/elektrisk te-lys, og et lite påskelys formet som et egg :) Hvis dere vil lese mer om dette lokale dyrepensjonatet, så kan dere se her: http://www.fjellfrosklabben.no/

Jeg har også startet på et annet prosjekt. En kofte til meg selv i dobbelstrikk! :) Da blir den vendbar, og jeg får to jakker i en ;)

Dette er bare det ene forstykket. Jeg har ikke helt bestemt meg for hvordan hele jakken skal se ut, så jeg tar den del for del ;) Jeg har så mange diagrammer og mønster liggende på dataen som jeg har funnet rundt omkring på nettet, og jeg syntes det var på tide å lage noe av enkelte av disse. Ellers er det jo ingen grunn til å ha de liggende på dataen, sant? ;)

Ellers så har jeg begynt å lese "Sagaen Om Isfolket" på nytt igjen :) Jeg blir bare ikke lei denne serien! Nå er det jo et par år siden jeg leste den sist, men når snart venninnen min sa at hun har begynt å lese den for første gang, så fikk jeg lyst å lese den på nytt! :) 
Denne serien har virkelig alt :) (Vel kanskje ikke romferder og aliens, men ellers... ;) )


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar