Jeg har mange baller i luften når det gjelder hobby. Jeg strikker, hekler, hakker, pjoner, broderer, tegner, maler, perler, klipper og limer. Pluss en god del mer som jeg ikke kommer på i farten. Men her finner du da bilder av en del av det jeg lager. Skal prøve å være flink til å oppdatere så snart noe nytt blir produsert :)Har aldri hatt en bloggside før, så vi får se hvordan det går ;)

onsdag 15. juli 2015

Nå går det unna :)

Siden jeg fikk tilbake håndarbeidslysten har det gått slag i slag her. Ikke før er jeg ferdig med en ting, så legger jeg opp til neste :) Siden 24.juni har jeg strikket dette:

Lyngen-Votter



 Jeg vet at det bare er det siste paret som har fått tomler så langt, men de kommer etter hvert ;)

Marius putetrekk
Venninnen min ville så gjerne ha et putetrekk som matcher det hun strikket i fjor, så sist når hun var på helgebesøk la vi opp til et nytt putetrekk til henne :) Hun strikket ca 12 cm før hun måtte dra på søndagen, og resten av puten har jeg strikket ferdig for henne og masket sammen på toppen ;)

Trekk til iPad med Marius-mønster 
Det var litt restegarn igjen etter at putetrekket var strikket ferdig, så da strikket jeg like godt et trekk til iPad'en hennes av de restene :) Det blir vel en grei overraskelse, tror dere ikke?




Når jeg først hadde strikket ett slikt trekk til iPad'en, så kunne jeg jo like gjerne strikke flere :) Om jeg gir bort disse til jule, eller om jeg skal legge de ut for salg vet jeg ikke ennå... Må man ikke være godkjent Marius-strikker for å få lov til å selge slike?

Mobilveske med perler i Marius-mønster
Det var ennå litt garn igjen etter at jeg hadde strikket putetrekk og iPad trekk til venninnen min, så da bestemte jeg meg for å strikke en mobil-sokk også. Jeg var usikker på om jeg husket hvordan man strikker med perler, men det gikk helt greit :) Det verste arbeidet er jo å telle opp hvor mange perler man trenger, for så å tre alle de perlene inn på tråden...

Og nå har jeg lagt opp til enda et par med Lyngen-votter. Jeg så noen som sto og solgte slike på torget under Døla-helga i fjor, så da fant jeg ut at det kan jo kanskje jeg også gjøre i år ;) Hvis jeg får en stand vel og merke!

I forrige uke skulle jeg lage ostesmørbrød, og da klarte jeg selvfølgelig å brenne meg oppi ovnen :( Det gjorde ikke så veldig vondt til å begynne med, men etter hvert begynte det så klart å svi. (Heretter skal jeg ta litt flere plater ut av ovnen slik at jeg ikke må legge inn skivene så høyt under ovnstaket).

Men det gikk egentlig ganske så greit med brannblemmen min :) Visste dere at det finnes noe som heter fingerplaster? De har det på apoteket, og de er helt suverene! Her er den ene typen plaster som er i pakken.
Kjempegode å bruke! Og den andre typen kan man surre et par gang rundt fingeren, og de sitter skikkelig godt ;)

Forrige helg var venninnen min på besøk som sagt, og på lørdagen inviterte jeg et par andre gode venninner på spille-kveld :) Det ble en veldig trivelig kveld med både Black Stories, Geni, Fantasi, Ryktet Går, og kortspill :) Vi kom aldri så langt som til Moro Med Norge, Ticket To Ride eller Singstar, men det får vi heller ta en annen helg da ;) Jeg håper ihvertfall at det blir flere slike spillekvelder, for så koselig har jeg ikke hatt det på lenge :)

Mens jeg nå sier litt om hva jeg har gjort i det siste, så kan jeg jo ta med at jeg natt til 2. mai var på isfiske på Fjellfroskvatne tidlig om morgenen (kl 05:00!):


Ikke det at vi egentlig fikk så mye fisk, hverken jeg, venninnen min eller broren min. Foreldrene til venninnen min derimot, de fikk fisk! Men så var de på litt andre plasser rundt på vannet også da... De satt ikke i ro på en plass slik som vi gjorde. Det eneste vi fikk var slike kattemat-fisk på ca 10 cm.

Senere i mai var jeg i trøndelag på 50-års dag til søsteren min, og 9.juni dro jeg tilbake igjen. Niesen min og konen hadde billetter til StageDolls og Roxette, og så lurte de på om jeg ville være med. Hallo!!! Så klart jeg ville!!! :D 

Ikke verdens beste bilder kanskje, men så lenge jeg vet at jeg har vært der selv så... ;)

Lørdag før SanktHans var jeg igjen hos venninnen min på besøk :) (Dette er hun som har startet opp Fjellfrosklabben Dyrepensjonat ilag med typen)
Vi satt ute hele kvelden og grillet, pratet, koste med diverse hunder, og rett og slett bare slappet av :) 

Her om dagen når jeg var ute på skogsvandring fant jeg et egg på bakken. Jeg kunne ikke se noe reir i nærheten, men det var en trost på stien litt lengre bort. Det var borte dagen etterpå, men er det ikke litt sent for egg i begynnelsen av juli? Trodde de fleste hadde fått unger nå...

Det var alt jeg hadde å si for denne gang :) Nå skal jeg gå tilbake til vottene, og så får vi se hva jeg lager deretter ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar